Organisatie
Het St. Pieters en Bloklands Gasthuis is een kleinschalige organisatie met twee locaties in Amersfoort. Het Gasthuis heeft daarmee korte communicatielijnen, is wendbaar en heeft een klantgerichte focus, dat is onze kracht. De overhead van het Gasthuis is klein zodat zoveel mogelijk middelen beschikbaar zijn voor wonen en zorgverlening voor de bewoners/cliënten. De algemene functies op het gebied van bestuur, financiën, planning & control, facilitair, personeelszaken en kwaliteit zijn zelfstandig binnen het St. Pieters en Bloklands Gasthuis georganiseerd of zijn in samenwerking met partners ingericht.
Raad van Bestuur
De Raad van Bestuur wordt gevormd door mevrouw Liesbeth Hoogendijk. Het correspondentieadres van het Bestuur is:
Stichting St. Pieters en Bloklands Gasthuis
T.a.v. Raad van Bestuur
Wervershoofstraat 157
3826 EM Amersfoort
Raad van Toezicht
De Raad van Toezicht wordt gevormd door 5 leden.
De heer H. van der Pouw, voorzitter
Mevrouw G. Bosch, secretaris
Mevrouw I. Duckers, lid
De heer H. Hoepel, lid
De heer M. Verweij, lid
De Raad van Toezicht heeft een Visie op Toezicht ontwikkeld.
Klik hier om het document te bekijken
Management Team
Het managementteam bestaat uit onderstaande kerngroep:
Liesbeth Hoogendijk
Bestuurder
Bart van ’t Hof
Manager zorg
Marina Prins
Manager bedrijfsvoering
Marlies Leenen
Manager Kwaliteit, Veiligheid en Innovatie
Rob Flinterman
Financieel manager
Esther van der Munnik
HR-manager
Teamleiders
Wonen en zorgverlening wordt aangeboden vanuit verschillende teams, onder leiding van de teamleiders. De afdeling gastvrijheid en horeca heeft ook een eigen teamleider. Beide locaties hebben een huismeester waar de bewoners rechtstreeks met hun vragen naartoe kunnen.
Bart van ’t Hof
Waarnemend teamleider Zorg Thuis Wervershof
Marga van den Berg
Teamleider Kleinschalig Wonen
Wervershof + Davidshof
Anne-Marieke Lijnsveld
Teamleider Nachtdienst en Zorg Thuis Davidshof
Gerlina Pols
Teamleider Horeca & Gastvrijheid
Vanuit het Gasthuis zijn de volgende functies / stafmedewerkers tevens actief betrokken bij de beleidsontwikkeling:
de heer J. Machiela, bestuurssecretaris
de heer J.W. Tukker, specialist ouderengeneeskunde
Mevrouw J. Hamstra, beleidsadviseur kwaliteit
Mevrouw P. Mathot, zorgbemiddeling en voorlichting
Mevrouw I. Heek, personeelsadviseur
Mevrouw W. Bergsma – van den Ruitenbeek, opleidingsfunctionaris
Mevrouw M. Korndewal en mevrouw S. Veenendaal, secretariaat en communicatie
Ondernemingsraad
Bij het St. Pieters en Bloklands Gasthuis werken rond de 300 medewerkers. Vanzelfsprekend heeft het Gasthuis een ondernemingsraad. De OR behartigt de belangen van de medewerkers in onze organisatie. De ondernemingsraad moet de wensen van de werknemers aan de werkgever duidelijk maken. De ondernemingsraad heeft een aantal bevoegdheden: adviesrecht, instemmingsrecht, initiatiefrecht en recht op informatie. De OR heeft – onder andere – het recht op informatie en inspraak bij beslissingen over arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden.
Taken van de OR zijn bijvoorbeeld:
- werkoverleg bevorderen;
- zorgen voor goede arbeidsomstandigheden;
- zorgen voor de naleving van voorschriften op het gebied van de arbeidsvoorwaarden, arbeids- en rusttijden.
In de OR zitten vertegenwoordigers uit verschillende disciplines, zoals de verzorging en de facilitaire dienst. De ondernemingsraad bestaat uit medewerkers van het Gasthuis, binnen allerlei sectoren.
De OR heeft regelmatig overleg met de bestuurder en is te bereiken via or@pietersenbloklands.nl
Cliëntenraad
Bij St. Pieters en Bloklands Gasthuis kunnen bewoners, cliënten en/of hun vertegenwoordigers via de cliëntenraad meepraten over het beleid. De cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van de bewoners en cliënten.
De Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen 2018 (Wmcz 2018) bepaalt dat de cliëntenraad het recht heeft om voorstellen te doen over alle onderwerpen die voor cliënten van belang zijn. De raad heeft verschillende rechten, zoals het recht om – gevraagd en ongevraagd – te adviseren. Voor bestuursbesluiten die directe gevolgen hebben voor cliënten, bijvoorbeeld over de kwaliteit van de zorg, heeft de raad instemmingsrecht.
Heeft u vragen over of aan de cliëntenraad? Neem dan contact op:
- clientenraad@pietersenbloklands.nl
- José Vorstenbosch (ambtelijk secretaris), j.vorstenbosch@pietersenbloklands.nl
Voor meer informatie klikt u hier.
Transparantie vereisten bezoldiging (WNT)
De Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT) is van toepassing op het St. Pieters en Bloklands Gasthuis. De bezoldiging van de bestuurder en van de Raad van Toezicht in het St. Pieters en Bloklands Gasthuis zijn beide beneden de WNT. De bezoldiging van de bestuurder en van de Raad van Toezicht worden elk jaar publiek verantwoord via de gepubliceerde jaarrekening.
De Raad van Toezicht heeft tevens beleid opgesteld voor de vergoeding van onkosten van de bestuurder. Dit beleid komt er op neer dat aan de bestuurder maandelijks een vaste telefoonkostenvergoeding wordt uitbetaald ter hoogte van € 15. Vergoeding van woon-werkverkeer en reiskosten van de bestuurder zijn op grond van de geldende cao VVT, identiek aan de reiskostenvergoeding van alle medewerkers in de zorg. De bestuurder neemt hierbij geen uitzonderingspositie in. De bestuurder bij het St. Pieters en Bloklands Gasthuis heeft geen leaseauto noch een vaste vergoeding van representatiekosten. De bestuurder neemt geen geschenken en uitnodigingen aan.
Meer informatie
Voor meer informatie over onze organisatie kunt u contact opnemen met het secretariaat:
secretariaat@pietersenbloklands.nl of telefonisch 033 4345600.